Devblog 129 Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 129

Devblog 129 Türkçe – 

Şimdilik yayım-öncesi alanda tüm tarifler açık. Nişangahlar elden geçirildi ve Şimdiye kadarki en mutlu ve sevimli alev makinesi!


Yayım-öncesi Alan Güncellemesi – Maurino Berry

Yayım-öncesi alan üzerinde çalışmalara başladım. XP sistemiyle ilgili bazı öğeleri çıkardım ve tüm tariflerin şimdilik varsayılan olarak açık olduğunu göreceksiniz. Önümüzdeki haftaya kadar keyfini çıkarın, çünkü bileşen sistemi ile ilgili bazı eklemeler yapacağım.


Özel Bölgelerdeki Kapı ve Barikatler (Yayım-öncesi Alan) – Maurino Berry

Yayım-öncesi alanda özel bölgelerde wipe atıldıktan sonra kapıların üzerinde ortaya çıkan barikatlerin içerideki ganimet yenilenince otomatik olarak yenilenmesini sağlayan bir sistem mevcut. Bu sistem sayesinde ne zaman içeride ganimet tekrar ortaya çıksa kapıda bir görsel belirteç olmuş oluyor ve almak için az da olsa oyuncuya iş düşüyor. Üzerine biraz daha çalışıp sistemi de biraz daha geliştirip yakın zamanda asıl oyun sürümüne eklemeyi planlıyoruz.


DoS Savunmasızlığı – André Straubmeier

Geçen hafta sonu sıfır-gün açığından dolayı savunmasız kaldık ve bazı saldırganlar bu açığı kullanarak ağ bağlantılarımızın işlemlerini tıkayıp oyun sunucusunun tüm oyuncuları sunuculardan atmasına ve yeni bağlantıların kurulmamasına sebep oldu. Sabahlayıp çalışmalar yürüttük ve açığın nerde olduğunu takip edebildik. Pazartesi sabahı hemen bir güncelleme gönderdik. Yaşanılan aksaklıklar için özür dileriz, bizden kaynaklanan bir durum değildi.


Performans – André Straubmeier

Bu hafta performans konusuna tekrar değindim. Geçen hafta bahsettiğim üzere arazi ile ilgili geliştirmeleri tamamladım. Bunun yanı sıra mermiler ve oyuncu modelleri, havuzlama, nesneler, nesne detayları üzerine de küçük değişiklikler yaptım. Her ne kadar küçük değişiklik olsalar da özellikle kalabalık sunucularda bunların hepsi bir araya geldiğinde ciddi fark ortaya çıkıyor.


Su Görünürlük Değişkeni – Diogo Teixeira

Vince’e yardımcı olmak açısından haritanın bazı bölgelerinde suyun görünmemesini sağlayacak bir sistem ekledik. Tabi bu demek değil ki yer altında bazı kısımlarda su olmayacak 🙂


Ağaç Işıklandırması – Diogo Teixeira

Bu hafta ağaçların ışıklandırması üzerine biraz vakit harcadım. Olması gerektiğinden fazla beyaz ve solgun görünüyordu. Biraz düzenleme yaparak çok daha belirgin ve doğal görünmelerini sağladığımı düşünüyorum.


MP5 – Minh Le

Son bir iki haftayı MP5 tasarımını bitirmek üzerine harcadım. Bu silahın modelinin son hali ve animasyon üzerinde kullanılmaya hazır.

screenshot227

screenshot223


Gez, Arpacık (Nişangahlar) – Minh Le

Tüm nişangahları ele alıp hepsini tam ortalı olacak şekilde iyice düzenledim.


Doğal Mağara Oluşumları – Vincent Mayeur

Bu hafta pek fazla gelişme yok. Oluşturulmuş bölgelerin dokularının hazırlanması oldukça vakit alıyor. Birkaç farklı mağara türü oluşturulacak. Küçük ve kolayından dev ve zorlayıcı olanlarına kadar. 


Endüstriyel Materyaller – Damian Lazarski

Denizfeneri’ni bitirip global wipe’ı beklerken bir yandan endüstriyel materyaller üzerine çalışayım dedim. Sonuçta vakit geçtikçe Rust dünyasını daha çeşitli daha tatlı bir ortam haline getirmemiz gerekiyor. Bu yüzden yeni bir teknik ile gelecekte bize kolaylık sağlayacak bir tasarım modeli üzerine çalıştım.

Fikir şu şekilde: Bir doku materyali hazırlayıp onun daha sonra oluşturulacak modeller üzerinde birkaç farklı pas, hasar, ıslaklık, eskime gibi öğenin değerlerini girerek istenilen dokuyu elde edilebilmesini sağlamak. 

prob_b_a

prop_b_b

prob_b_c


Alev Tareti – Tom Butters

Tatilden döndüm ve alev taretinin dokusunu bitirdim. Bir bakın bakalım ne düşünüyorsunuz. Taretin üzerindeki surat geçici. (Tabi hoşunuza giderse kalabilir neden olmasın 🙂 )

“Uf çok ateşli 😀 -Onur”

Son detaylandırmalarını halletikten sonra model tamamen bitmiş ve oyuna eklenmeye hazır halde olacak. 3Boyutlu modeli inceleyebilirsiniz.


Tehlikeli Madde Kıyafeti – Taylor Reynolds

Tehlikeli Madde Kıyafeti üzerine çalışmalar devam ediyor. Kıyafetin plastik dokusunu hazırlayıp küçük detaylar eklemek üzerine çalıştım. Gerçekten çok fazla küçük detay var ama neredeyse bitirmek üzereyim. Modelin ince detaylı halini de gelecek haftanın sonuna kadar bitirmeyi planlıyorum. 


Ses Emilimi – Alex Rehberg

Bu hafta özellikle programlama yapmaya pek hevesli olduğumdan dolayı bayağıdır üzerine çalışmayı istediğim bir sisteme başladım: Ses Emilimi. Temel olarak bir ses ile sizin aranızda bir nesne varsa çalan ses farklı olacak. Sadece ses düzeyini düşürmek değil aynı zamanda bazı sesleri de elemek istediğimden üzerine biraz çalışmam gerekti. 


Değişenler

  • AMD R9 Ekran kartında ekranın yarısında karartı sorunu çözüldü.
  • Ağaçların solukluğu giderildi.
  • Su yansımalarında boyutsal hata giderildi.
  • İnşa yetkisi yokken inşa yapınca sohbet kısmında çıkan uyarı kaldırıldı.
  • Performansta geliştirme yapıldı.
  • Havuzlama ve detay seviyelerinde iyileştirme yapıldı.
  • İstemci taraflı ağ bağlantısı geliştirildi ve takılmalar giderildi.
  • Nesne oluşumunda gereksiz olan ekstra kontrol kaldırıldı.
  • Ufak hafıza (ram) iyileştirmeleri yapıldı.
  • Oyun sunucusu tam olarak başladığında log kaydı eklendi.
  • refresh_stability konsol komutu eklendi
  • Taş geçitin kırık parçaları düzeltildi. (Önceden tahta sur parçaları çıkıyordu)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir