Devblog 100 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 100

Devblog 100 Türkçe – 

Tecrübe Sistemi Hayata Geçiyor. Tüm Sunucular sıfırlanıyor! Temiz bir başlangıç yapılıyor! Ve daha bir çok yenilik geliyor.


Tecrübe Sistemi – Garry Newman , Maurino Berry

Tecrübe sistemine hoşgeldiniz. Sizler için tecrübe sistemini ve diğer değişiklikleri de açıklayan bir video hazırlamıştık. Yığın yığın yazı yerine, güzel bir video daha açıklayıcı olur. İyi seyirler 🙂

Sistemin genel olarak iyice denenip dengelenmesi gerekecek. Birkaç haftaya kalmaz sistem tam olarak oturmuş olur.


Tecrübe Kazanmanın Yolları – Maurino Berry

Tecrübe kazanmak için yapabileceğiniz faliyetlerin listesi şu şekilde: 

  • Balık Avlamak
  • Ağaç Kesmek
  • Maden Kazmak
  • Eşya Üretmek
  • Sandık/Ganimet Bulmak
  • Varil Kırmak
  • Avlanmak
  • İnsanları Beslemek
  • Toplayıcılık Yapmak
  • Helikopter Yoketmek

Vakit geçtikçe bu listeye daha bir çok faaliyet eklenecek. Yeni sistemde Sahiplik Sistemi oldukça önemli bir rol oynuyor. Peki Sahiplik Sistemi ne derseniz: Temel olarak sizin oyun dünyasına yaptığınız etkiyi takip eden bir sistem. Sizin yaptığınız işlemleri kaydedip eşyaların üzerine bir iz bırakıyor. Bu eşyalar herhangi bir şekilde tecrübe edinmek için kullanıldığında, sizin de bu tecrübeden payınız oluyor. Örneğin Balık Tuzağını ele alalım. Eğer bir oyuncu balık tuzağı üretirse fakat başkası kullanırsa, üreten oyuncu yine tecrübe kazanıyor. Temel olarak oyunda yaptığınız tüm etkileşimlerden geri dönüş alacaksınız, ne kadar etki o kadar tepki. 

Ve Bir not…

Bazıları kazanılan tecrübenin arkadaşları ile paylaşılması hakkında endişe duymuş. Bu sistemin tamamen güzel çalıştığını ve eğlenceli olduğunu bilmenizi isterim. Fakat sistem daha tamamlanmış değil. Çalışmalar devam ettikçe kötüye kullanılabilecek durumları giderip sistemi dahada iyileştireceğimizden emin olun. 20 Kişinin ilk günden AK47 öğrenipte diğerlerinin daha baltayı ancak öğrenmiş olmasını istemiyoruz. Çok fazla test ve geri dönüşe ihtiyaç var halen. 


Not Kağıtları – Garry Newman

Uzun zamandır not kağıtları oyunda varlığını sürdürüyordu, fakat tamamen çöp eşyalardı. Artık not kağıtlarına gerçekten yazı yazabilir ve istediğiniz yere bırakabilirsiniz. 

Bu sistemi vakit geçtikçe geliştirmeyi planlıyoruz, oyunun ileriki safhalarında not kağıtlarını duvarda asılı olarak görmeniz mümkün.


July 2016 Alanı (Temmuz 2016 Alanı) – Garry Newman

Artık Steam üzerinden bağlanabileceğiniz yeni bir alan mevcut. Eğer eski Planları ve Plan parçalarını özlerseniz, o bölüme gidip eski halini oynayabilirsiniz. Yani tam olarak bir gün önceki halini 🙂 

Erişmek için Steam>Kütüphane> Rust Özellikler> Betalar > -july2016

Not: Alanlar arasında geçiş yaparken 1GB’den fazla yama yüklüyor her seferinde. Aman dikkat yanlışlıkla acaba neymiş diye tıklamayın. 


Başlatıcı (Launcher) – Garry Newman

Hiç Rust’ı başlattıktan sonra bayağı bi’ bekletip sonradan başlamasını yaşadınız mı? Muhtemelen anti-hile sisteminin (EAC) arka planda güncellenmesini bekliyordunuz, fakat haberiniz yoktu. Artık böyle durumlarda size de bir pencere açılacak, neden beklediğinizi bileceksiniz. 


Bundan Sonra Yapılacaklar – Garry Newman

Oyuna tüm bu dengelemesi yapılmamış, kısmi bozuk ve cilalanmamış içerikleri ekledik. Fakat oyuna eklemeyi istediğimiz halen bir çok içerik var. Ata binme, elektrik, gözcüler vb. Bu gibi özellikler üzerine çalışması her ne kadar eğlenceli olsa da, bazen oturup mevcut olanları parlatıp cilalamak gerekiyor.

Bu demek oluyor ki yeni içerikler yakın bir zamanda eklenmeyebilir, hatta duruma göre mevcut olanlardan eksiltmeler yapılabilir. İyi haber ise şu anda oyunda olan tüm içerikler birbirleriyle çok güzel çalışıyorlar ve bir sıkıntıları yok.

Biz bir ekibiz. Programlamacılar bir kod üzerine çalışıyorlarsa Taylor, Tom, Vince Alex ve Paul da birşeyler üzerine çalışıyor oluyorlar. Boş oturup hiçbirşey yapmayarak vakit geçirmiyorlar. Yani Tom’un yeni bir pompalı tüfek üzerine çalışıyor olması, diğer tüm çalışmaları kenara bıraktığı anlamına gelmiyor. Tom gidipte yapay zekanın duvarlardan geçmesini onarmakla uğraşmayacak, çünkü o tasarımcı, programlamacı değil. Veya Vince özel bölgeler üzerine çalışıyor ise bunun yerine DirectX9’un tam ekran modunda çökmesini düzeltmeye çalışmayacak. Çalışamaz da. Çünkü o bir tasarımcı.

Biliyorum ki bu yazıyı okuyan kişilerin %90’ı bu durumu kavrayabiliyor. İnsanların farklı iş dallarında olduklarını anlayabiliyorsunuz. Fakat halen kızgın bir şekilde ortalığa laf atan %10’lık kısıma sesleniyorum. Herşey kontrolümüz altında, işi bilene bırakın. 


Erken Safha Oyun Güçlendirmesi – Maurino Berry

Üretim ağacının ilk seviyelerinde birkaç yakın dövüş silahı olduğunu ve fiyatlarının sizin normalde alışık olduğunuz maliyetten daha düşük olduğunu göreceksiniz. Ayrıca artık devriye helikopterinin elinizde ok yay var ilen size saldırmamasını sağladım. Bu yeni başlayan oyuncuların seri seri katledilmelerini biraz daha önler. Ayrıca Eoka Pistolun hasarını %25 artırdım ve daha tutarlı ateş etmesini sağladım. Bu değişikliklerin herkes tarafından olumlu karşılanacağını düşünüyorum.


Zindan Tasarımlarındaki Gelişmeler – Vincent Mayeur

Geçen ay yapılan tüm çalışmalar bu güncellemede oyuna ekleniyor. Aşağıdaki resimlerde basitçe bir fikriniz oluşur yeni havaalanı ve kapı modeli hakkında. Alanda saklanabileceğiniz ve yüksek aksiyonlu silah çatışamları yapabilceğiniz çok güzel bölgeler var. Barikatler ve kapılar çatışırken kırılabiliyorlar. Özel bölgelere bu tür değişiklikleri daha sık yapacağız artık. 

airfield_0006airfield_0007

Ayrıca zindanlarda ortaya çıkan ganimetlerin türlerinde oynama yaptım. Artık daha büyük bir çoğunluğu askeri sandık olacak. Teorik olarak güzel bir fikir, fakat denenip düzenlemeler yapılması lazım. Hala askeri sandıklarda meşale bulmanız mümkün ne yazık ki.


Kemik Zırhlar – Taylor Reynolds

Paul’un kemik zırh konseptinden yola çıkarak kemik zırhlara yeni bir başlangıç yaptım. Hala kaba bir taslak fakat elimde bir çok kemik modeli birikti. Şimdilik sadece Paul’un konsept çalışmasına odaklı gidiyorum fakat diğer tasarımlar da gözüme çarpmıyor değil. Özellikle geyik kafatasından olan zırhı oyuna eklemezsek çok ayıp olur. André’nin yeni silah ve hitbox sistemi ile de zırhların şeklinin oynanışı etkilemeyeceğini düşününce insan daha çok rahatlıyor.

Kemik zırhların bir parçası olduğu için kafatası modelini de değiştirmem gerekecek. Siz muhtemelen pek farketmeyeceksiniz ama zırhta kullanıldığı için aslının da değişmesi gerekiyor.


Stabilite Dengelemeleri – André Straubmeier

Bu hafta direklerin ve çatıların stabilite değerlerinde düşürme uyguladık. Baskın kulelerinin aşırı yüksek dikilmesini engellemek amacı ile yapılması gerekiyordu. Yapıları kötüye kullanma ile yaratıcı yapıları engellemek arasında ince bir çizgi var ve ikisinin arasında bir dengeleme yapmamız gerekiyor. Muhtemelen biraz daha düzenleme ve değişiklik yapmamız gerekecek ileride.


Silahlı Çatışma Sistemi Güncellemesi – André Straubmeier

Yeni silah sistemi yayımöncesi alanda şu an test edilmeye açık. Birdahaki haftaya dek sahne alanına taşınacak ve gelecek haftaki güncellemede herşey plana uygun giderse oyun içerisinde göreceğiz. 

“Asıl yazıda bahsedilmemiş fakat ben hatırlatma yapayım, şu anki sistemde zırhlar materyaline göre zırhın modelinin tam olduğu noktalarda koruma sağlıyor. Yeni sistemde ise giydiğiniz zırhlar koruma sağlamak yerine sizin vücut parçanızın savunma değerini artıracak. Yani maske taktığınızda yüzünüzü metalin koruması yerine, kafanızın savunma değeri genel anlamda artmış olacak. Gözünüzden tek yeme devri kalkıyor gibi görünüyor.” -Onur


Fırlatılabilir Silahlar – Alex Webster

Takımın geri kalanı XP sistemi ile meşgulken ben uzun bir vakittir fırlatılabilir silahların dandik olmaması için uğraşıyordum. Son düzenlemeleride yaptım ve artık çok güzel bir fırlatma sistemi oldu. Artık Garry’nin önerisi ve Helk’in kod yardımı ile koşarken de bir çok silahı fırlatabileceksiniz. 


Tecrübe Sistemi Sesleri – Alex Rehberg

Bu hafta Tecrübe sistemi bildirimleri için yeni sesler oluşturdum. Mikrofona garip garip sesler çıkararak istediğim efekti oluşturmaya çalıştım. Kapı tokmağını etrafa vurup sallayarak ta birkaç sse kaydı yaptım, tüm bu saçma sesleri birleştirince ortaya daha güzel bir efekt çıktı. Müziklerde kullandığım davul seslerinden bazılarını de seviye atlama efektine ekledim.

Tecrübe puanı kazandığınızda çıkan bir ses var, seviye atladığınızda başka bir ses ve her bir eşya tarifini açtığınızda bir ses var. 

Yeni bildirimler oldukça güzel oldu. Oyun içerisinde inceleyin, yorumlarınızı bekliyorum


Müzik – Alex Rehberg

Unity’de müzikleri sisteme eklerken karşımıza çıkan sinir bozucu bir hata vardı. Yükleme yaparken habire sitem çöküyordu. Her seferinde bu hatayı vermiyordu, yavaşta olsa sistemi geliştirebildim. Sonradan ortaya çıktığına göre Unity tüm müzik dosyalarını işlem süresince wav formatından ogg formatına çeviriyormuş. Yeni müzik sistemini Tecrübe sistemi ile birlikte oyuna eklemeyi planlıyordum fakat tüm bu aksaklıklar nedeni ile herşeyi yeterince test etme fırsatını elde edemedim.


Çift Namlulu Pompalı Tüfek – Tom Butters

Silahın detaylı çalışmaları tamamlandı, materyallerin görünümü üzerinde de tek tek detaylı çalıştım. Silahın gövde tasarımı genel olarak ilgi çekici değil gibi hissetitğim için biraz oynama yapmaya karar verdim. Çok fazla kahverengiydi ve tamamen pas gibiydi. Kalın boya ile bazı yerlerini boyadım ve düzenleme yaptım. Diğer parçalarında da ufak eskitmeler yaparak daha gerçekçi kılmaya çalıştım. Şu anki halinden bayağı memnunum.

Nolur nolmaz diye alternatif parçalar oluşturuyorum. Ayrıca namlu üzerinde de değişiklikler yapmayı planlıyorum.


Oyuncu Animasyonları – Minh Le

Üçüncü-kişi animasyonlarında düzenlemeler yaptım. Bazı Saldırı Tüfeği animasyonlarının düzeltmeye ihtiyacı vardı. Sürgülü Tüfeği tutarken biraz yamuk görünmesiyle ilgili bir sıkıntı vardı, onu da düzelttim.

Ayrıca oyununun fırlatılabilir silahları tuttuğundaki animasyonlarına yenilerini ekleyip düzenlemeler yaptım, tek elli ve çift elli silahları daha düzgün gösteriyor artık.


Uyuyan Hatası – Minh Le

Geçen ay karşılaştığımız uyuyan hatası tekrar ortaya çıktı. Hata uyuyan kişileri belirli bi mesafedeyken, yanına yaklaşana kadar ayakta gösteriyordu. Bu sorunu çözmesi için bir kod dizisi ekledim, artık tamamen çözülmüş olsa gerek.


Değişenler

  • Tecrübe ve Seviye Sistemi eklendi
  • Planlar ve plan parçaları kaldırıldı
  • Araştırma masası kaldırıldı
  • Üretim menüsü kendine yer edindi ( Q Kısayolu )
  • Üretim Menüsüne arama filtresi eklendi
  • Ayarlar ekranında düzenleme yapıldı
  • Hareket Buğusu eklendi (Motion Blur)
  • Not kağıtlarına artık yazı yazılabiliyor
  • Kaya artık üretilebilir bir eşya
  • Barren haritası eklendi
  • Yere atılan eşyalar asıl modelleri ile düşüyor
  • EAC Başlatıcı arayüzü eklendi
  • Mermiler ateşlendiğinde direk olarak belirli mesafe ilerleyecekler
  • Mermilerin ateş animasyonu tamamlanmadan hareket etmemesine neden olan bir hata giderildi
  • Çanta penceresine Hızlı Üretim menüsü eklendi
  • AntiAlias ayarının çalışmama hatası giderildi
  • Sürüklenen eşya ikonları artık daha büyük
  • Tavsiyeler eklendi
  • İsimlikler özellikle geceleri artık daha belirgin
  • Bitkileri toplarken yanlış etkileşim göstermesi giderildi
  • Parlayan kirpik hatası giderildi
  • Ana menüde haberler penceresindeki hata giderildi
  • Sunucu listesinin kaydırma hızı değiştirildi
  • Su kalitesi varsayılan olarak yükseğe ayarlandı
  • Ölüm/Öldürme konsol mesajlarına SteamID eklendi
  • Sahiplik Sistemi eklendi
  • Elde edilen kafa taslarının sahibi Kurbanın kendisi olacak şekilde ayarlandı. 
  • Kağıt artık daha hızlı üretiliyor.
  • Bir not kağıdı maliyeti 5 kağıttan 1 kağıda düşürüldü
  • Havaalanı bölgesi düzenlip yeniden tasarlandı
  • Kapılar, barikatli kapılar ve siperler özel bölgelere dağıtıldı. 
  • Askeri silah kasaları daha sık çıkacak şekilde ayarlandı
  • Direk ve çatıların stabilitesi azaltıldı
  • Fırlatılabilir silahlar için yeni hedef alma sistemi eklendi
  • Fırlatılan silahlar artık havada dönüyor.
  • Koşarken silah fırlatmak mümkün kılındı
  • Ok yay artık devriye helikopterlerini kışkırtmayacak
  • Eoka pistolun hasarı %25 arttı ve daha tutarlı atması sağlandı
  • Pala maliyeti düşürüldü
  • Gelişmiş Kılıç maliyeti düşürüldü
  • Balık tuzakları artık küçük balıkları yem olarak kullanmayacak
  • Bir çok eşya üretim süresi daha mantıklı şekilde düşürüldü
  • Taş mızrak güçlendirildi.

 

4 thoughts on “Devblog 100 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 100

  1. Ben güncellemeyi yaptım fakat şu an oyuna girdiğimde oyun kasıyor. Görüntü ayarlarını düşürdüm fakat bu kasma sorunu gitmedi. ne yapabilirim.

    1. Bazı oyuncularda performans ile ilgili bir sorun çıktı güncellemeden sonra. Oyun çözünürlüğünüzü de düşürmeyi deneyin isterseniz. Tüm grafik ayarlarını tamamen kapatıp az az ihtiyacınız olduğu kadar açmayı de deneyebilirsiniz. Belki güncellemeden sonra ekran kartınız oyunu güç koruma modunda açıyor da olabilir, böyle bir sorunla karşılaşanlar da oldu.

  2. İKİ GÜN ÖNCE YANİ BU GÜNCELLEME YAPILMADAN ÖNCE,ÇÖZÜNÜRLÜK VE GRAFİK OLARAK FULLDE OYNAYABİLİRKEN GÜNCELLEMEDEN SONRA OYUNA HİÇ GİREMİYORUM.SURVER A BAĞLANSAMDA AŞIRI DERECEDE KASMA OLUYOR.BUNU NASIL ÇÖZEBİLİRİM?

    1. Sorununun kaynağı tam olarak belli olmadığı için kesin bir cevap veremiyorum. Ekran kartı driverlarını güncellemeyi deneyebilirsin. Güncellemeden sonra oyun güç koruma modunda çalışıyor olabilir Performans modunda olduğundan emin olmalısın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir