Devblog 132 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 132

Devblog 132 Türkçe – 

Kostüm oluşturmayı kolaylaştıran tümleşik atölyeye ilk bakış ve daha fazlası bu güncellemede.


Tümleşik Atölye – Garry Newman

Rust geliştirme kiti berbat. Kostüm oluşturmak için millete Unity indirtmek saçmalık resmen. Sonra biz gidip o kostümleri indirip düzeltmeyle uğraşıyoruz, sonra el ile oyuna eklemeye çalışıp bozuk olduğunu görüyoruz. Bir ton gereksiz iş. Saçmalık resmen

Artık işi çocuk oyuncağına çevirdik. Sistem şöyle çalışacak. Ana menüye gidiyorsunuz…

Workshop (Atölye) butonuna tıklıyorsunuz ve yeni eşya görünümü oluşturmak için New (Yeni) butonuna tıklıyorsunuz.

Sonra hangi eşyayı düzenlemek istediğinizi seçiyorsunuz açılır listeden.

Daha sonra ise Edit (Düzenle) sekmesine geçip eşyanın varsayılan doku dosyasını indiriyorsunuz.

Sonra o dosyayı isteidğiniz resim düzenleme programı ile düzenliyorsunuz. Eskiden GTA Vice City için kostüm yapardık böyle. Birkaç sene öncesinde ise Minecraft için aynı mantık geçerliydi.

Böyle saçma sapan karalıyorsunuz. Şaka şaka istediğiniz gibi güzel sanatsal çalışmalar ortaya çıkarıyorsunuz.

Sonra ise Edit (Düzenle) sekmesinde dosyayı indirdiğiniz yerde sağ tarafta klasör ikonu var. Ona tıklayıp dosya seçerek düzenlediğiniz yeni görünümü oyuna yüklüyorsunuz.

Ve Voila! Yada ta-dah, blammo, puf, her ne ise işte. Oyuna eklenmiş oluyor.

Bakın ne kadarda kolay. Resmen çocuk oyuncağı. Hatta çocuk pastel boyası gibi kağıdı karala karala dur 😀

Siz dosyayı düzenledikçe oyun içerisinde de aynı şekilde güncellenecek. Bu sayede her seferinde dosya düzenlemek ile uğraşmanız gerekmeyecek ince ayar yaparken.

Sonra ise Publish (Yayımla) butonuna bastığınızda bir ikon oluşturacak ve Steam Atölye’ye çalışmanızı yükleyecek. Orada herkes görüntüleyebilir ve oylayabilir. Kim bilir belki pastel boya çalışmanızı oyuna yükleriz 🙂

Bu sistem tamamen yayım-öncesi alanda çalışıyor şu anda ve halen üzerine çalışılmakta. Şimdiden oldukça güzel çalışıyor fakat geliştirilmesi lazım.

Yukarıdaki muhteşem çalışmayı oylamanızı tavsiye ederim 😀

Garry Newman’ın ‘My Fucking Mess’ adlı Hoodie çalışması !


Bileşen Sistemi (Yayımöncesi) – Maurino Berry

Bileşen sistemine yeni bileşenler eklendi:

  • Metal Boru
  • Dikiş Seti
  • Metal yay
  • Bıçak ağzı
  • Tüfek gövdesi
  • SMG gövdesi

Oyunun erken safhalarında kullanılan eşyaların bileşenlerini yavaştan oyundaki varillere ve sandıklara yerleştirmeye başladım. Vakit geçtikçe düzenlenecek ve yeni bileşenler eklenecek. Aynı zamanda oyunun dengesini korumak amacıyla ortaya çıkma sıklıkları ile de oynamak gerekecek. Sizden gelen geridönüşleri gerçekten dinleyerek ona göre hareket ediyorum. Bu sayede önceki iki iki sistem gibi kaos ortaya çıkmayacak.


Birimlerde Sı(k/z)ıntı – André Straubmeier

Geçen haftaki devblogda bahsedilen birim sıkıntısının nedenini buldum ve çözebildim. Sorun birimlerin gruplaşmasında birbirine bağlı grupların bazen yanlış ve eksik bağ oluşturmasından kaynaklanıyormuş. Ana birimler ile alt birimler uyuşmayıncada oyun istemcinizde sorunlar ortaya çıkartıyormuş. Sorunun büyük kısmını çözdüm sadece bir kısımda eksik var. Önümüzdeki haftaya kadar daha detaylarına inip sorunu çözeceğim muhtemelen.


Saldırı Hileleri – André Straubmeier

Alistair bazı özel hilelerin kullandığı açıkları tespit etti ve icabına baktı. Özellikle en ciddi olanları saldırı hızını artırma ve saldırı onay sisteminin aşılmasıydı. Bunlar artık mümkün değil.


Yükleme Önceliği ve Düzleştirme – André Straubmeier

Yayımöncesi alanda farkettik ki mağalardaki doku yüklenme önceliği ve detay seviyesi hesaplamaları cihaz işlemcisini fazla yoruyordu. Öncelik ve hiyerarşi ile ilgili ayarları her ne kadar tasarımcıya bırakmayı tercih etsek de bazen böyle sıkıntılar çıkabiliyor ve müdahale etmemiz gerekebiliyor. Bir sonraki Global Wipe ta oyuna tam olarak eklenmeden önce iyice yayım öncesi alanda bu durum test edilecek.


Mağara Su Boşaltma Kodu – Diogo Teixeira

Birkaç hafta önce test amaçlı oyuna eklediğim mağaralar içine dolan suyu boşaltma kodlar halen hem istemci hem de sunucu taraflı kontrole ihtiyaç duyuyor. Bu kod Vince’in yeni mağara ve zindanlarının yayımöncesi alanda denenebilmesi için yapılmıştı. Artık mağaraların en dip en klostrofobik karanlık yerlerine gidebileceksiniz. Global wipe’a kadar testler devam edecek.


Sualtı Efektleri – Diogo Teixeira

Baloncuk ve plankton gibi su altındaki animasyon ve efektler bir sebepten dolayı devre dışı bırakılmıştı. Bayağıdır öncelikli olmadığından erteleniyordu fakat şimdi oyuna tekrar eklendi.


Yağmur Geliştirmeleri – Diogo Teixeira

Eski iyileştirme süreçlerinden birinde yağmurun küçük damla efekti parçalarını oldukça azaltmıştık. Fakat bu yağmurun sürekli değil aralıklı dalgalar halinde akan su damlası ordusu olarak gitmesine neden olmuştu. Biraz oynama yaptım ve artık daha doğal görünüyor. Aynı zamanda ekran kartınızın hafızasında yarı yarıya artık daha az yer kaplayacak ve kullanılan dokuların boyutlarında da oynama yaptım. Uzun lafın kısası  daha çok yağmur daha çok performans.

Tabii ki halen yapılması gereken iyileştirme ve geliştirmeler var. Hepinizin bildiği üzere halen binaların ve mağaraların içine de yağmur yağıyor. Bu sorun ile en yakın zamanda ilgileniyor olacağım.


Gelişmiş Harita Yükleme Zamanları – Diogo Teixeira

Oyuna girerkenki harita biçimi ve yüksekliklerinin oluşumunun fazla uzun süremsi ile ilgili sıkıtılar vardı. Oyuna her girerken haritayı ve üzerindekileri tekrar işleyip tekrar yerleştirmesi gererkiyor. Geçen hafta haritalar üzerinde yaptığımız değişiklik ile bu süre daha da uzamıştı. Bu hafta ise üzerinde çalışma yaptım ve artık yaklaşık 6 kat daha hızlı dolacak ve yarım saniye ile 1,5 saniye arasında daha kısa sürecek. Bir saniye bir saniyedir 🙂


Yük Konteynerleri – Damian Lazarski

Geçen hafta üzerine çalışmaya başladığım konteyner tasarımlarını bitirdim. Farklı renk ve boyutlarda olacaklar ve bazılarının içerisine girilip gezilebilecek. Ayrıca önceki wipe’ta oyuna eklenen bazı endüstriyel malzemelerin doku detaylarını da bitirdim.


Kamera Modeli – Alex Webster

Muhtemelen farketmediniz ama oyun içerisinde kamera eşyasını kullandığınızda elinizde aptal aptal beyaz bir kutu tutup öyle geziyordunuz 🙂 Ayıp olmasın dedik ve kameraya gerçek bir model tasarladım. Elinize aldığınızda siz göremeyeceksiniz tabii fakat dışarıdan aşağıdaki gibi görünüyor.


Dünya modelleri – Alex Webster

Kumaş torba içerisinde görünen eşyaları olabildiğince kendi modellerine kavuşturmak üzerine çalışıyorum. (Aşağıda değişenler listesinde tam liste var)


Namlu Alevi Geliştirmeleri – Minh Le

Bu hafta namlu alevlerini geliştirmeye çalıştım. Helk ve ben internetten gerçek namlu alevleri üzerine bir çok video izledik ve farkettik ki namlu alevleri bizdekine göre aslında çok daha rastgele ve boyutları oldukça değişkenmiş. Farklı metodlar üzerine çalıştım ve geliştirmenin bir yolunu buldum gibi. Aşağıdaki videoyu inceleyin. Ne düşünüyorsunuz? En son değiştirilen namlu alevlerinden daha iyi mi?


Doku Detayı İyileştirmesi – Minh Le

Tüm silahların doku detaylarını tekrar elden geçirdim ve modellerini oldukça iyileştirdim. Artık görüşünüzde çok fazla silah olduğunda FPS değerinizin öncekine göre çok daha iyi olduğunu gözlemleyeceksiniz.


Ses İyileştirmeleri ve Hata Düzeltmeleri – Alex Rehberg

Aynı anda bir çok sesin aynı anda çıkmasından kaynaklanan tiz bir ses oluşturan hata etrafta gezinip duruyordu. Böyle bir hatayı da yeniden oluşturmak ve takip etmek oldukça zordu. Fakat bunu başardım ve bu hatayı giderdim.

Aynı zamanda aynı anda çalan sesler ile ilgili düzenlemeler yaptım. Normalde uzun süre yankılanan sesleri benzer bir ses üzerine geldiğinde yavaşça azaltarak yumuşak şekilde öncekini susturtuyorum.

Sürekli çalan seslerde (kamp ateşi ve maden ocağı gibi) menzilin dışında olsanız da ses sessiz bir şekilde çalmaya devam ediyordu. Performansta sorun yaşatıyormuş düzenleme yapıldı.

Genel olarak sesler ile yapılan bu güncellemede ses çakışmaları düzeltildi ve hataların çoğu giderildi. Özellikle kalabalık ortamlarda çok fazla ses oynatıldığında yaşadığınız performans sorununu yaşamayacak hatta FPS değerinde bile iyileşme gözlemleyeceksiniz.


Ses Emilimi – Alex Rehberg

Ses emilimini normalde oyun içerisinde dolu dolu denemek istiyordum fakat hata düzeltmeleriyle çok fazla uğraştığımdan yeterince test yapamadım. Biraz daha üzerine çalışıp emin olduktan sonra varsayılan olarak oyunda aktifleştirmek istiyorum bu nedenden dolayı gelecek haftaya kaldı.

Eğer açmak isterseniz konsola ‘audio.occlusion 1’ yazabilirsiniz.


MP5 Sesleri – Alex Rehberg

Mp5 silahının ateşleme sesi hariç tüm seslerini oluşturdum ve bitirdim.


Yerleştirilebiilr Eşya Sesleri – Alex Rehberg

Geçen hafta çoğu bitmişti fakat bazılarından pek memnun kalmamıştım. Yeni ses kayıtları yaptım ve birkaç ekleme ile gelecek hafta oyuna eklemeye hazır hale getirdim.


Geri Dönüştürücü – Tom Butters

Geri dönüştürücünün doku detaylarını da tamamladıktan sonra komple bitmiş oldu. Artık oyuna eklenmeye hazır.

Bir bakın bakalım nasıl olmuş ?

 


Değişenler

  • Yeni MP5 sesleri
  • Ses iyileştirmeleri ve hata giderimi yapıldı.
  • Taret ile ilgili nadir bir hata giderildi.
  • Gölgeli alanlarda hasar efektinin görünmemesi giderildi.
  • Su altı efektleri geri eklendi.
  • TSSAA ayarı açık olduğunda silah eklentilerinde bozukluk olması giderildi.
  • Yağmur efekti geliştirildi ve iyileştirildi.
  • Harita yükleme süresi kısaltıldı. 
  • İstemci taraflı birim sız/kıntısı giderildi.
  • Oyuncu çarpışma noktası düzeltmeleri ve isimlik havuzlaması varsayılan yapıldı.
  • Sunucu taraflı saldırı kontrolü ve saldırı hızı ile ilgili hileler kalıcı giderildi.
  • Sansürlerin bazen oluşmaması hatası giderildi.
  • Tabela dokuları ile ilgili nadir bir hata giderildi.
  • Kamera eşyasına model ve doku detayı eklendi.
  • LR300 – Çift Namlulu Tüfek – Matara – Susturucu – 4X Dürbün
    Holografik Görüş – Namlu Güçlendirici – Namlu Baskısı – İnşa Planı…
    İçin dünya üzerinde yeni modeller eklendi. (Kumaş torbadan çıktılar)

 

1 thought on “Devblog 132 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 132

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir