Devblog 131 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 131

Devblog 131 Türkçe – 
Mağaralar yayım öncesi alana ekleniyor. MP5 Oyuna ekleniyor ve LR300 üretilebilir oluyor. Ve tabii ki daha fazlası..


MP5 – Maurino Berry, Minh Le

 
MP5 Silahı artık oyuna eklendi ve seviye 25’te erişilebilir durumda. Animasyonlarında halen oynamalar yapılması gerekecek olan silahı halen rahatça üretip kullanabiliyorken keyfini çıkarın 🙂 Bileşen sistemi geldiğinde bu tür silahların üretim eşyalarına erişmek pek de kolay olmayacak.


Susturucu İyileştirildi – Maurino Berry

 

Susturucunun çok dandik olduğundan şikayetçi olan oyuncuları dinleyen Rust ekibi susturucuya bir el atıyor.

Artık susturucu takılı iken silah mermisi görünmez olacak.

Ayrıca susturucu takılı silahın sesi artık sadece 40 metre çevresinden duyulabilecek. Önceden 100 metre olan bu alanda ciddi gelişme mevcut.


Bileşenler (Yayımöncesi Alan) – Maurino Berry

 
Geri dönüştürücü ile birlikte de çalışabilecek yeni bileşenler yayımöncesi alana eklendi. Gelecek haftaya kadar tüm üretim tarifleri bileşen sistemine geçiş yapmış olacak.


LR300 Üretilebilir Oldu – Maurino Berry

 
Lr300 silahı olması gerektiğinden daha az kullanılır ve bulunur haldeydi. Bu yüzden LR300 artık üretilebilir durumda ve 30 seviyede erişilebilecek.

Yeni Mağaralar Yayımöncesinde – Vincent Mayeur

 

Yeni mağaralar geçtiğimiz Çarşamba günü yayımöncesi alana eklendi. Halen mağaralardaki hatalar incelenip iyileştirme süreci devam ediyor.


Ağ Bağlantısı İyileştirmeleri – André Starubmeier

 

Çok enteresan bir çok ağ bağlantısı hatasını tanılayıp onardım. Halen ilgilenilmesi gereken bazı hatalar olmasına rağmen bu güncellemede büyük iyileşme göreceksiniz. Ağ bağlantıları ile ilgili anlık bozukluklar özellikle topluluk sunucularında daha çok ortaya çıkıyor ve bunun sebebini ne yazık ki henüz bilemiyoruz. İyi haber ise hataları takip edebilecek ve tanılayabilecek bazı araçlar geliştirdim artık istemci ve sunucu üzerinde hata çözümleme daha kolay olacak.


Tehlikeli Madde Kıyafeti – Taylor Reynolds

 
Yeni tehlikeli madde kıyafetinin detayları üzerine çalışmaya devam ediyorum. Başlığın farklı parçalarını ayrı eşyalarmış gibi tasarlayarak ileride ayrı ayrı kullanmak istersek diye ortama müsait hale getiriyorum. Şimdiki kaba halini aşağıdaki resimden inceleyebilirsiniz.
 

Dekorlar – Damian Lazarski

Bu hafta geçici olarak durak bazı modelleri yenileri ile değiştirmek üzerine çalıştım. Endüstriyel bir paneli geçen hafta yetiştirememiştim, bu hafta bitti. Aynı zamanda yeni birkaç konteynır daha ekledim. İç ve dış bölgeleri farklı yapılarda ve hasar durumlarında olacaklar.


Matara Yenilendi – Alex Webster

 
Matara önceden dandik idi. Şimdi düzeltip iyileştirdiklerini söyleseler de halen dandik 😀
 
Öncesi:

Sonrası: 


Ses Emilimi – Alex Rehberg

 
Önceki haftalarda açıklaması birkaç kere yapılan ses emilimi sistemi ‘audio.occlusion true/false‘ komutu ile oyuna eklendi. Gelecek hafta muhtemelen varsayılan olarak aktif olacaktır.
 

Eşya Yerleştirme ve MP5 Sesleri – Alex Rehberg

 
Yerleştirilebilir eşyaların özel sesleri üzerine çalışmama devam ettim. Aynı zamanda MP5 sesleri üzerine de az da olsa vakit harcadım.
 

Geri Dönüştürücü – Tom Butters

Paul’un konsept tasarımı olan geri dönüştürücüyü bu güncellemeye yetiştirmeye çalışsam da ne yazık ki vaktimi etkin kullanamadım. Kusura bakmayın. Yarın bitmiş olacak fakat gelecek haftaya kadar haliyle size gösteremeyeceğim. 🙁


Değişenler

  • Matara animasyonları güncellendi
  • Bazı birimlerin oluşmadan önce ağ bağlantısı isteği göndermesi hatası giderildi
  • Balkabağının kullanımdan sonra görünmemesi hatası gierildi
  • Oyuncu kıyafetine toplu yükleme desteği getirildi
  • find_entity , find_id , find_group , find_parent admin komutları eklendi.
  • Oyuncu blur animasyonunun duvar arkasından da görülmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Ay’ın siyah renkte görünmesi hatası giderildi.
  • MP5 Oyuna eklendi
  • LR300 Üretilebilir oldu
  • Susturucu ses yayılım alanı 100 metreden 40 metreye düşürüldü
  • Susturucu artık mermi izini gizliyor. (Giden mermi görünmez oluyor)

2 thoughts on “Devblog 131 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 131

  1. Onur abi çok güzel bir bilgilendirme olmuş eline sağlık bu arada oyunda nerede geri dönüşüm makinesi birde hangi map’te barrendemi yokda diğerindemi ?

    1. Geri dönüştürücü muhtemelen su arıtma tesisinde olacak. Farklı hangi noktalara koyarlar bilemiyorum o yönde bir bilgim yok ne yazık ki. Hem Barren hem Procedural da olacaktır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir