Devblog 122 Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 122

Devblog 122 Türkçe – 

Bu hafta performans ile ilgili muhteşem gelişmeler mevcut! Askeri tüneller ve Deniz feneri gelişiyor ve oyun grafikleri ile de ilgili güncellemeler var, ve tabi ki daha fazlası!


İşlemci Performansı – Gizli Oyuncular – Maurino Berry

Bu bayağı uğraşlı bir çalışma oldu. Hep kendime soruyordum niye kendi kurduğum boş sunucuya girince FPS değerlerim iyi ama kalabalık bir sunucuya girdiğimde FPS değerlerim 30 aşağısına düşüyor diye. Sanıyordum ki daha çok oyuncu daha çok bina demek olduğundan performansı etkiliyor. Meğer ise iş çok daha değişikmiş.

Resimdeki siyah işaretli yerleri görüyor musunuz? Onlar oyuncular işte. Oyundalar veya değiller. Her ne kadar direk olarak etkileşime geçmiyor olsak ta karakterleri var ve üzerlerinde işlem yapılıyor. Tüm bu karakterler bilgisayarınızın işlemcisini kullanıp yormaya devam ediyor. Oyuncular işlemcinizi istemciniz üzerinde en çok kullanan öğelerden birisi. Sadece 10 tane oyuncu bile işleniyor olsa FPS değerlerinize çok ciddi etkisi oluyor. Sonra kendi kendime sordum. Eğer oyuncuların bize görünürlüğünü algılarsak ve bunları gizleyebilirsek performansta değişiklik olur mu? Ve cevabımı uzun uğraş sonucunda aldım. Kesinlikle muhteşem bir fark oluyor. Şu an söz konusu olan performans iyileştirmesi %20-30 arasında bir değer! Muazzam!

Önce:

Sonra:

Uzun bir süre oyuncularla uzaktan çatışırken karakterlerinin görünmez olması ile ilgili bir problem ile uğraştım fakat sonunda çözdüm gibi.

Şu anda sistem şu şekilde çalışıyor:

Eğer oyuncu uyuyorsa ve playercull.maxSleeperDist değerinden uzakta ise, kapansın.

Eğer oyuncu canlıysa ve playercull.maxPlayerDist değerinden uzakta ise, kapansın.

Eğer oyuncu playercull.minCulldist değerinden yakın ise, açılmaya zorlansın.

Eğer karşıdaki oyuncuya ve çevresine nişan alıyor isek, açılmaya zorlansın.

Eğer oyuncu arka tarafta kalıyor ise, kapansın.

Eğer yukarıdaki maddelerden hiçbiri geçerli değil ise:

Oyuncunun vücut parçalarından bir çizgi çıkar, eğer çizgilerden biri bir oyuncuyu görüyor ise oyuncuyu en az 2 saniyeliğine göster.

Eğer sistemin değerlerinden hoşnutsuz iseniz kullanabileceğiniz bir çok konsol komutu var. Varsayılan ayarlar oldukça iyi durumda fakat isterseniz. “find playercull” komutunu konsola yazarsanız ayarları görebilirsiniz. 

Eğer olurda normalden daha düşük FPS değerleri alırsanız, sistemi “playercull.enabled false” komutunu kullanarak kapatabilirsiniz. (Konsol açmak için F1)

Gerçekten umarım ki bu değişikliker herkese çok daha iyi performans değerleri sağlar. Özellikle kalabalık alanlarda öncekinden daha iyi performans alacağınızı farkedeceğinizi düşünüyorum. 


İşlemci Performansı – Silahlar – Maurino Berry

Çatışmalar sırasında oluşan bir lag sorununu farkettim ve sorunu giderdim. Temel olarak sorun şu. Ne zaman bir oyuncunun giydiği giysilerde değişiklik olsa, karakter modeli doğru görüntüyü yansıtmak için yeniden yükleniyordu. Fakat kıyafetler ve zırhlar ile ilgili yapılan son değişikiliklerden sonra şöyle bir sorun ortaya çıktı: Ne zaman bir oyuncu hasar alsa ve zırhın dayanıklılığı azalsa, bu giyilen eşyada değişiklik ve her alınan hasarda karakter modelinin tekrar yüklenmesi anlamına geliyordu. Artık kıyafetlerde gerçekten bir değişiklik yok ise güncellemeyecek. 


İşlemci Performansı – Görünen Oyuncular – Diogo Teixeira

Hepinizin bildiği üzere işlemci performansı uzun bir süredir berbat halde. Bu hafta Helk ve ben (Diogo) işlemciyi boğan sorunlardan en önemlilerinden birinin sorununu bulduk: Oyuncu modelleri. Özellikle yüksek populasyonlu sunucularda karakterlerin detay durumu, animasyon ve duruş biçimleri gibi birimler işlemcide 10ms cevap süresi harcıyordu. Bu nedenden dolayı ekran kartı ne olursa olsun işlemciniz çok kuvvetli olmadığı sürece hiç bir fark olmuyordu.

Modeller ile ilgili büyük değişiklikler yapıldı ve sonuç olarak 10ms olan değeri en sonunda 1.68ms değerine kadar düşürebildik. 

İşlemciye bağlı olan bu durum artık yeni değişiklikler ile ekran kartınıza daha çok bağlı olmuş olacak. Yani artık olması gerektiği gibi! Yaşasın!


Çift-Namlulu Pompalı Tüfek Güçlendirmesi – Maurino Berry

Silahı oyun içerisinde biraz kullandım ve olması gerektiği gibi bir etkisi olmadığını farkettim. Bu sebepten dolayı hasar çarpanını 0.75 değerinden 1.0 değerine artırdım. Yani her bir atışı Su borusu ile aynı hasarı verecek (önceden daha az dı). Yine de mermileri daha çok saçacak şekilde ayarladım, yani bu demek oluyor ki yakın mesafede öncekinden daha etkili, uzak mesafeden daha etkisiz. İki atış arasındaki uzunluk ise 1 saniyeden 0.5 saniyeye düşürüldü. Yani daha seri ateş edebileceksiniz artık. Umarız silah oyuna daha iyi oturur artık. Aynı zamanda silahın modeli ve elde duruşu ile ilgili ciddi sıkıntılar vardı. O kadar büyüktü ki çift namlulu pompalı değil, çift roketatar gibi duruyordu. Biraz modeli ufaltılıp ekranda ortalandı. 


Yardım Sinyali Değişiklikler – Maurino Berry

Önceden yardım sinyali tam olarak hangi noktaya atarsanız tam oraya düşüyordu. 1×1 yapı yapıp kargoyu içerisine alıyorlardı. Başka oyuncuların herhangi bir şekilde ona ulaşma şansı kalmıyordu. Artık sinyali attığınızda tam olarak o noktaya değil 20metrelik alana düşüyor. Yine oldukça yakın ama tam olarak hangi noktaya düşeceğini bilemiyorsunuz. Ayrıca yardım sinyalleri artık ganimetler arasında daha az bulunacak…


Yardım Sinyali Kargo İçeriği – Maurino Berry

Geçen hafta başladığım işe devam ederek yardım sinyali kargosundan düşen çöpleri iyice temizledim. Artık elma, meşale felan çıkmayacak! Kargodan çıkacak “en kötü” eşya ancak mermi olacak.


Takılma Sorunu – Maurino Berry

Uzun süredir oyunda halen olan ve FPS değerlerini ciddi derecede düşüren bir sorunu araştırdım. Oyuncu yapımı binalar yüklenirken birkaç saniyeliğine oyunda ciddi bir kasma sorunu oluşuyor. Bu sorun üzerine öncelikli olarak çalışacağım, ve çözüldüğünde Rust performansı ciddi derecede düzelmiş olacak. Şu an bir gelişme yok, sadece üzerine çalıştığımızı bilmenizi istedim.


Deniz Feneri Çalışması – Damian Lazarski

Merhaba! Ben yeni Çevre Sanatçısıyım, Vince ile birlikte oyundaki özel bölgelerin kalitesi üzerine çalışıyor olacağım. Yenilenmiş deniz feneri için model taslağını bitirdim. Dış k ve iç kısımları neredeyse aynı vakitte bitmiş olacak. Yeni deniz feneri öncekinden çok daha büyük olacak ve yanında bir de sığınak tarzında bir yapı olacak. Deniz fenerinin kendisi gezmesi ve incelemesi hatta pusmak için tercih edilir bir nokta haline gelecek diye düşünüyoruz. Vince ile deniz fenerinin iki ayrı türü olması konusunda hem fikir olduk. Birinde sığınak olacak diğerinde ise olmayacak. Çeşitlilik iyidir sonuçta!
yenifener


Askeri Tüneller – Vincent Mayeur

Askeri tüneller üzerine çalışmam oldukça iyi gidiyor. Şu anda tünelleri genel olarak bir elden geçiriyorum. Şu an tünel tasarımı yeterince ilgi çekici değil, yeni eklemeler yaparak daha ilginç hale getirmeye çalışıyorum. İleride daha da genişletebilirim. 


Sunucu Taraflı Silah Onaylamaları – André Straubmeier

Bu konu üzerine bayağı çalıştık. Silahlar ile gerçekleşen tüm etkileşimler sunucu taraflı bir onaydan geçiyor. Bu sayede oyuncular istemci taraflı hile yaparak kafalarına estiği gibi silahları kullanamıyorlar. Sistemde bir sorun çıktığında ve işlemi reddettiğinde sorunun kaynağı çoktan kaybolmuş ve uyarı mesajı konsola çok geç düşmüş oluyordu. Bu sorun ile ilgili olarak sorun kaynağı ve hata mesajını birbirlerine bağlayıp daha detaylı bir kayıt girdisi oluşturduk. 

Onaylamalar ile ilgili olarak silahlardan ateşlenen mermilerin ve okların kaybolması sorunu ile de ilgilendik. Bir test sunucusu kurup ortaya çıkan hataları tekrarlamaya çalıştık ve sorunları giderdiğimizi düşünüyoruz. Bu tür hataları tekrarlamak oldukça zor olduğu için belki başka sebepten dolayı kaynaklanan benzer bir hata olabilir. Gelişmiş kayıt girdileri sayesinde gelecek sefer için daha çok verimiz olmuş olacak, sorun yok yani. Düzeltilir.


Şifreli Kilit Etkileşimi – André Straubmeier

Uzun süredir oyunda gözümüzden kaçan bir hatayı düzelttik. Önceden sur geçitlerinin her iki tarafından da şifreli kilitlere erişilemiyordu. Sorunu düzelttik artık iki taraftan da kilide erişebileceksiniz.


Konserve El Bombası Görüntü Güncellemesi – Alex Webster

Konserve el bombasının animasyonlarında herkesin görmediği fakat önemli olan hatalar vardı. Elde tutuş ve postür gibi. Bu sorunları giderdim. 

Önce: 

Sonra: 


Kemik Zırh – Taylor Reynolds

Kemik zırhın temel taslağını bitirdim. Oldukça karmaşık bir çalışma oldu ama ortaya çıkan sonuçtan gerçekten çok memnunum. Halen insan kafatası kaskı üzerine çalışıyorum. Daha önce Paul’un tasarladığı harika geyik kafası kaskı üzerine de çalışmayı düşünüyorum. Çeşitlilik iyidir. 

3D Modeli de inceleyebilirsiniz:


Çift-Namlulu Pompalı Tüfek Sesleri – Alex Rehberg 

Silahın seslerini bu hafta iyice inceledim. Seslerinin havan topu yüklermiş gibi olmasından oyuncular oldukça memnunlar. Bu yüzden sesler üzerine biraz daha çalışıp daha güzel hale getirmek istedim.

Silahın ateşleme sesiyle karşılaştırınca silahın mermi yükleme sesi oldukça hafif kalıyor, bu yüzden bir şekilde ağır güzel bir silah yükleme sesi kaydetmeye çalışacağım.


Müzik – Alex Rehberg 

Yeni müzik sistemi temel olarak güzel çalışıyor. Şu anda oyunda maden toplarken çalacak bir müzik pek yok gibi, bu sebepten dolayı bu hafta bu tür bir müziğe odaklanmaya karar verdim. 


Oyuncu Otomat Makinesi Konsepti – Paul Bradley

Oyuncuların üretip duvara yerleştirebileceği ve aralarında eşya takası yapabileceği bir otomat makinesi konsept tasarımı üzerine çalıştım. Sadece bir görsel tasarladık. Eski bir gazlı içecek makinasının üzerinde şifreli kilit olan bir tasarım temel olarak. Alt tarafındaki tepsiye takas için verilen ve alınan eşya konulacak. 


Grafik Düzenlemeleri – Petur Agust

Hiç söze gerek yok, grafikler güzelleşiyor git gide.

2016-08-11_06-33-192016-08-11_06-37-22

2016-08-11_06-39-26

slack-imgs


Araştırma Sistemi Çalışması – Maurino Berry

Henüz bir gelişme yok, sadece araştırma sisteminin oyuna tekrar bir şekilde ekleneceği haberini vermek istedim. 🙂 Oyundaki performans düzenlemeleri şu an daha önemli olduğundan bu işi bir kenara bırakmıştım fakat şimdi tekrar ele alabilirim.


Değişenler

  • Konserve el bombası animasyonları güncellendi.
  • Kırmızı mermi biraz daha rastgele saçılacak. (Pek değişen birşey yok)
  • Sunucu taraflı mermi kayıtları daha detaylı olacak.
  • Sunucu taraflı görüş doğrulaması geliştirildi.
  • Sunucu taraflı birim uzaklık ve pozisyonu doğrulaması geliştirildi.
  • Sunucu taraflı silah bekleme süresi doğrulaması geliştirildi.
  • Sunucudaki lagın sunucu taraflı oyuncu senkronizasyon hesaplamalarına sayılması sorunu giderildi.
  • “Invalid projective: Missing ID” sorununa yol açan bazı hatalar giderildi.
  • Mermilerin bir nesneye saplandığında ortadan kaybolması hatası giderildi.
  • Şifreli kilitlerin geçitlerin sadece bir tarafından erişilebilme hatası giderildi. 
  • Duvarları çevirerek birden fazla zemin koyabilme hatası giderildi.
  • Yaralı iken nesneler ile etkileşime geçebilme hatası giderildi.
  • Çift namlulu pompalı tüfek için yeni sesler
  • Görünen oyuncu ve hayvanlar için performans iyileştirildi.
  • Karakter ayrıştırma sistemi eklendi. Kalabalık sunucularda %20-30 FPS artışı.
  • Yardım Sinyali kargosundan çöpler temizlendi.
  • Yardım Sinyali artık daha nadir bulunacak.
  • Alev püskürtücü artık daha nadir bulunacak.
  • Çift-namlulu pompalı tüfek hasar çarpanı 0.75 değerinden 1.0 değerine, atış aralığı 1.0sn değerinden 0.5sn değerine değiştirildi ve mermiyi daha çok saçacak şekilde ayarlandı.


Youtube kanalımızı takip edin:
Oyunki.com Youtube

Facebook sayfamızı beğenin: Oyunki.com Facebook


 

7 thoughts on “Devblog 122 Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 122

  1. Teşekkür ederiz oyunki nin modsuz serverin de oynamak isterdim ama önceki admin mavi yüzünden sv de kimse kalmadı yapıcak bişey yok

    1. Aslına bakarsanız orada yanlış anlaşılma olmuştu. Mavi adlı arkadaşımızı yönetici kadrosuna almadan önce sizler gibi bir oyuncu olduğundan dolayı materyaller üzerine eski bir sahiplik etkisi bulunmakta idi. Kesinlike sunucularımızda admin yardımı gibi bir durumu söz konusu değildir. Bizim yapmış olduğumu hata mavi adı arkadaşımızı yönetici kadrosuna alırken wipe vaktini beklemememiz oldu. Modsuz sunucumuzu tekrar açmayı gerçekten isteriz. Eğer bu yönde talebiniz var ise bize bildirmenizden mutluluk duyarız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir