Rust Haberler – 12.05.2016

SU ARITMA, KETEN YETİŞTİRME VE ANTİ HİLE

Rust Haberler 12.05.2016 (12 Mayıs 2016) – 

Bugün bildiğiniz üzere güncelleme günü. Rust ekibi bu güncellemede çok çalışmış ve bizlere değişik özellikler sunmayı amaçlamış görünüyor.  En önemlisi de hileleri önleme amaçlı çalışmalar yapılmış olması.


12mayis2016-rust-haberler


 Su Arıtma

su-ariticisi

Oyun içerisinde tuzlu vardı fakat içtiğimiz zaman yarardan çok zarar sağlıyor gibiydi. Artık buna bir çözüm bulundu ve tuzlu sular oyuna eklenen yeni eşya sayesinde ateşte kaynatılarak saf suya dönüştürülebiliyor. Eklenen yeni su artıcısı 80 eritilmiş metal ve 15 kumaş ile üretilebiliyor. Ek olarak bu arıtıcı 2000ml kapasitede geliyor ve oyunun varsayılan eşyaları arasında yer alıyor. Yani plan parçasını bulmak zorunda kalmayacaksınız.

su-ariticisi-2 su-ariticisi-3

 


Keten Yetiştirme

ketenyetistirme3

Artık oyunda balkabağı ve mısır bitkisi yetiştirdiğimiz gibi keten bitkisi de yetiştirebileceğiz. Ekim için keten tohumuna ihtiyacımız olacak ve bu tohumlarıda etraftaki keten bitkilerinden elde edeceğiz. Görünen o ki artık oyunda çiftçilik ön plana çıkacak. Artık haritada deli divane kumaş aramak yerine keten bitkisi ekip kendi kumaşlarımızı üreteceğiz. Bugün gelecek güncelleme ile birlikte artık keten bitkileri 20 kumaş yerine 10 kumaş ve yanında biraz tohum verecek. Ek olarak geçen haftaki güncelleme ile gelen balkabağı ve mısırların haritada büyük oluşması sorununuda önümüzdeki güncelleme ile çözeceklerini belirttiler.

ketenyetistirme2 ketenyetistirme1

 


Tarım Değişiklikleri

tarim-degisiklikleri

Bu hafta yapılan tarımsal değişiklikler arasında keten bitkisi tek yenilik değil. Genel olarak mısır ve balkabakları nehir kenarlarında oluşacak. Bitkilerin harita üzerindeki yaşam dönügüsü ve oluşumlarıyla alakalı değişiklikler yapıldı. 


AntiHile Geliştirmeleri

Çevrimiçi oyunlarda en büyük sıkıntıların başında hile sorunu geliyor ne yazıkki. Oyuna emek harcayıp oynayan oyuncuların, bazı kendini bilmez kişilerin hile açıp bu emekleri hiçe sayması kadar kötü bir durum yok. Rust ekibi bunun önüne geçmek için bu hafta anti hile sisteminde bazı değişiklikler yaptı. Önceki güncelleme ile gelen ve sonradan farkedilen büyük bir oyun açığını kapattı. Bu açık sayesinde oyuncular başka bir oyuncuymuş gibi duvarlardan etkileşime geçip evlere hiç girmeden kasalardan eşya çalabiliyordu. Önceki günlerde gelen güncelleme ile bu sorunu çözdüler. Bu hafta sıkı çalışarak anti hile sisteminde yakalama bulma ve uzaklaştırma üzerine çeşitli düzenlemeler yaptılar. Umarız daha iyi sonuçlar elde eder ve hilenin önüne geçmeyi başarabilirler. 

Ek olarak RustRehber.com ailesi olarak bir hile sistemi üzerinde çalışıyoruz. Projelendirmesi bitti ve Facepunch studios’a mailler atıldı. Olumlu dönüşler sağlanırsa sunucumuzda hilenin önüne %90’lara varan oranlarla geçmiş olacağız. 


Eskime Sistemi Değişikliği

Bildiğiniz üzere sunucularımızda harita doldukça beraberinde çeşitli sorunlarda getiriyordu. Kasma olsun geri atmalar olsun. Bunu önlemek amacıyla önceki güncellemelerde eskime sistemi getirilmişti. Bu sayede kullanılmayan evler eskiyor ve zamanla yok oluyordu. Fakat bu sisteminde sunucu yeniden başlatıldıktan sonra eskime bilgilerinin sıfırlanması gibi bir sorunu vardı. Gelecek güncelleme ile bu sorunda çözülecek ve artık daha performanslı haritalar elde edilecek.


Susturucu Değişikliği

Oyunda susturucuyu seven var sevmeyen var. Sevmeyenlerin büyük çoğunluğu, hasarı çok düşürdüğü için sevmiyor. Bu konuda yabancı forumda yakınan bir kişinin isteğini göz önünde bulunduran Facepunch ekibi susturucunun özelliklerinde bir takım değişiklikler yapma kararı aldı. Buna göre artık susturucular iki kat daha uzun ömürlü olacak ve hasar düşürme oranı %30’dan %25’e kadar düşürülecek.


RustRehber.com Modlu Sunucu Değişiklikleri

  • Bu hafta sunucumuzdaki tüm eklentileri tek tek ele alıp düzenlemeler yaptık.
  • Yıkım aracının tasarımını değiştirip içinde farkettiğimiz performansı etkileyin bir kaç hatayı düzelttik.
  • Canlı haritamızda performans geliştirmeleri yaptık.
  • Küfür filtremize yeni tanımlamalar yapıp daha belirgin bir algoritma oluşturduk. (Çalışmalar devam ediyor.)
  • Harita ve market kısayollarını değiştirdik. Artık harita H ile açılıyor, küçük harita G tuşu ile açılıyor. Market ise M tuşu ile açılıyor. Yakında diğer sunucularda da aynısını görürseniz şaşırmayın bilin ki ilk biz yaptık 🙂
  • Bilgi panelinde performans ve tasarım iyileştirmeleri yapıldı.
  • Klan savaşları eklentimizin çalışmaları bitti testleri yapılıp sunucumuza aktarılacak.
  • 1vs1 düello eklentimizde artık sona yaklaştık. Bir kaç detay ve testten sonra sunucumuzda yer alacak ve tadını çıkartacaksınız. (Sadece bizim sunucumuzda olacak bir eklentidir. Kendi yapımımızdır.)
  • Ve daha bir çok minör değişiklikler yapıldı.

Diğer Yapılan İyileştirmeler

Bu hafta yapılan düzeltmeler arasında şunlar da mevcuttu:

  • Kemik ölçeklendirme normale döndü.
  • Artık balık tuzaklarına şifreli kilit koyamayacaksınız.
  • Balık tuzağına balık yakalama sesi eklendi.
  • Oyuncu animasyonları geliştirildi.
  • Lambalar, artık diğer yerleştirilebilir eşyalar üzerine konulabilir.
  • Alet dolabı koyarken oluşan üçgenimsi hata giderildi.
  • Tamir yapılırken sadece odun kullanılması sorunu düzeltildi.
  • Dünya modelleri/mermiler/mağara girişlerine engel olan hatalar düzeltildi.

Tüm güncellemelerden anında haberdar olmak için sosyal ağlardan bizi takip etmeyi unutmayınız.


Kaynak: Rustafied

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir