Devblog 96

Devblog 96 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 96

Devblog 96 Türkçe


Kayar merdivenler, zemin çerçeveleri ile birlikte bu güncellemede eklendi. Oyun artık %666 daha şeytani! Bu güncellemede sunucular temizlenecek. Yeni gelecek olan Tecrübe (XP) ve Seviye sistemi ve daha fazlası hakkında bilgiler! Devblog 96 Müzik – Alex Rehberg

“Bu hafta müzik üzerine çalıştım. Geçen hafta başladığım ikinci tonlamaya biraz ayar çektim ayrıca geçen haftadan başka bir başyapıt üzerine çalışmaya başladım. İyi eğlenceler!” Fizik Güncellemeleri – André Straubmeier “Unity’nin yeni fizik API özellikleri ile daha fazla fizik kodlarını güncelledim. Şimdilik sizlere gözle görünür değil fakat geçici hafıza kullanımını etkiledi ve ortaya daha sağlam ve daha hızlı fizikler çıktı.” Editör Sunucu Testleri – André Straubmeier “Bir süredir belirli şeyleri test etmekte zorlanıyorduk çünkü sunuculardan direk olarak editöre oyun kayıtlarını alamıyorduk. Bu az çok şu anlama geliyordu, test etmenin en kolay yolu sunucuyu kurup oyun kayıtının oluşmasını bekleyip sunucu kurulumunun kendi işini yapmasını bekleyip daha sonra güncelleme yapıp oynanabilir bir sunucu kurmaktı. Yeni modelleri denemek için tekrar tekrar bu işlemlerle uğraşmak beni çok sinirlendiriyordu bu yüzden herşeyi baştan ele alıp tüm sorunları giderdim. Artık bütün testleri yapmak için direk olarak editörde yükleme yapabiliyoruz! Testleri yaparken uygulamak istediğim en önemli şey gerçek oyun kayıt dosyalarını kullanmak. Gerçek performans çıktılarını görüp daha gerçekçi ayarlamalar yapabiliriz. Aynı zamanda güncellemeler arası değişen performansı da gözlemleme şansımız olacak. ” Zemin Çerçevesi Kullanılabilirliği – André Straubmeier “Bugün zemin çerçeveleri kullanıma açılacağı için bu hafta kullanılabilirliği test edip hataları gidermek için onun üzerine duruldu. Çerçeveyi yerleştirirken boşluğun farklı köşelerine bakarak çerçevenin yönünü berlirleyebiliyoruz artık. Tasarım yaparken sağlamlık konusunda endişe etmeden çerçeve kullanılabilecek çünkü normal zeminin aksine daha sağlamlar ve direğe ihtiyaç duymuyor.” Zindan Tasarımları – Vincent Mayeur “Zindanları tasarlamaya geri döndüm. Bu hafta geçen hafta başladığım çitlerin ve oyuncu bloklarının üzerine durdum. Aynı zamanda birkaç çerçöp yığını ekleyip etrafa gerçekçilik yaratmak için biraz çöp ekledim. Dürüst olmak gerekirse yeni eklediğim bu modeller her yerde çalışmayacak. Yeni yığınlar eklemem gerekiyor, öğrneğin kömür, çimento, tuğla vb yığınlar. İyi olan kısım işlerin çoğu tamamlandı ve kolayca farklı türlerde yığınlar ekleyebileceğim.” dungeons_art_001 dungeons_art_002dungeons_art_003         “Bunların hiçbiri bu hafta eklenmeyecek. Zindanların genel tasarımları yavaş yavaş çevreye uygun hale getirilerek oyuna eklenecek. Biraz sabır..”     Seri Stabilite – André Straubmeier “Seri stabilite artık daha hızlı. Ayrıca suncunun açılışını, yeniden başlatılışını ve kurulumunu oldukça hızlandırdı. Eski kurulumlar ile yeni sistem uyumlu yani bir sorun çıkmayacak kullanılabilecekler.” Durumsal Modeller 2.0 – André Straubmeier “Geçen hafta bahsettiğim durumsal modeller üzerine bu hafta biraz daha çalıştım. Kalan tek şey durumsal modelleri sunucuya ekleyip desteklenmesini sağlamak. Sunucuları temizlemeyi gerektiren bi güncelleme olmicağı için üzerine biraz daha çalışacağım. Haftaya daha fazla detay vereceğim.” Linux Sunucusu – Garry Newman “Çok fazla heyecanlanmayın: Halen çalışmamakta. Fakat bikaç kişi ile birlikte üzerine çalışmaktayız. Belirli bi dereceye kadar çalışmakta fakat Steam ile bağdaştırmakta sorun yaşıyoruz yani oyuncular sunucuya katılamıyor. Eğer bir şekilde çalıştırmayı becerirseniz ve ya soruun ne olduğuyla alakalı herhangi bir fikriniz var ise Twitter dan bana ulaşın.  : https://twitter.com/garrynewman” Kıyafet Ayarlamaları – Taylor Raynolds “Kıyafetlerin son parçalarını da onarıp yeni oyuncu modelleriyle uyumlu olmalarını sağladım. Tüm 40’ın üzerindeki eşyalar tamamen bitmiş bulunmakta.” TAY1 TAY2 Standart Gölgelendirmeler 2.0 – Diogo Teixeira “Sonunda bütün gölgelendirme kod veritabanını teniden biçimlendirebildim. Bu yeni gölgelendirme yaklaşımının bir çok avantajı var. Öğrenğin derlenme hızı 60 kat daha hızlı. Ayrıca görüntülenmelerdeki sorunlarında birçoğu giderilip özellikle performansta gelişme gözlenecek.” Vahşi Yaşam Alanı Oluşumu Kurcalamaları – André Straubmeier “İnşaat ile alakalı işlerle uğraştığımdan bu ay dünya oluşumu üzerine çok çalışamadım ve sadece birkaç ufak değişiklik yapma fırsatım oldu. Orman çalışıklarının ve bazı kayaların sıklığıyla oynadım. “Heryerde kaya  ve çalı var” düşüncesini biraz kırmak için çalıştım. Umarım yardımcı olur.” Ton Balığı Konservesi Duvar Lambası – Tom Butters “Lambalar muhteşem! Karanlıkta gözlerini kısıp gece görüşünüzün olmasını diletmeden görmenizi sağlıyor. Bir süre önce Paul birkaç konsept tasarım üzerine çalışmıştı ve Matt in yardımıyla da bu son haline ulaşmış olduk. Tamamen kullanıma hazır! Sanırım fikir olarak tüm duvarlara koyulabiliyor olması gerek -ki bu muhteşem birşey-. ” TunaLantern Yerleştirilebilir Objeler (Konsept) – Howard Schechtman “Oyuncuların etrafa yerleştirip kurcalayabilecekleri şu anda kullanımda olan mekanikleri taban alarak eşyalar yaratmaya çalıştım. “decorations Kendini Sıfırlayan Hedefler (Konsept) – Howard Schechtman “Helk, vurulduktan belirli saniye sonra kendini sıfırlayan hedefler hakkında bi fikir ortaya attı. Güzel görünüyor.” reactivetarget Tecrübe (XP) Sistemi – Garry Newman “Tecrübeye dayalı üretim sistemine çalışmak için beni motive eden şeylerden biri çanta penceresi ile üretim penceresini birbirinden ayırmak. Herşeyi tek bir pencereye sığdırmak gerçekten çok uğraşlı oluyordu. Özellikle yetenekleri ve teknolojik geliştirmeleri de ekledikçe bu iş git gide zorlaşacaktı.” “Şu anda TAB çanta menüsünü açıyor ve Q tuşu üretim menüsünü açıyor. Üretim menüsünde iken TAB tuşuna tekrar basmak çanta menüsüne yönlendirecek ve Q ya basmakta tekrar üretim penceresine. Alışması gerçekten çok basit. Endişe etmeyin yine de birkaç “hızlı üretim” listesi eklemeyi düşünüyorum çanta penceresinede. Yani eğer isterseniz çanta penceresinden de bazı üretimleri yapabileceksiniz.” “Tecrübe sisteminin iyi taraflarından biri ise biz geliştiriciler tecrübeleri direk olarak başka şeyleri etkilemesi için kullanabiliriz. Tabii ki asla  “Bir oyuncuyu öldürdün -10xp” demek istemiyoruz fakat tam tersi için ödüllendirme yapabiliriz. Bir örnek olarak  bir eşya üretip başkasına verdiğinde ve o kişi kullandığında bonus tecrübe kazanılabilir. Birden oyundaki üretim yapamayacak çıplaklar bile kullanışlı hale gelecek. Onları canlı tutup giydirmek size tecrübe kazandıracak. ” Değişenler (Changelog):

  • Tüm yeni inşaat parçaları için yeni ses eklendi
  • Alet kutusunun gib hataları düzeltildi
  • Eşya ikonları ve bilgileri artık doğru klasörde depolanıyor
  • Cui.test silindi
  • Ağ bağlantıları elden geçirildi
  • Yeni zemin çerçeveleri
  • Ekran boyutu sıfır olarak göründüğünde su rastarlaşmasının hata vermesi
  • düzeltildi
  • Antreponun zeminindeki bozukluk düzelildi
  • Görüntü yüklemesi 144mb kadar azaltıldı
  • Tüm toplanılanlar artık LOD sistemini kullanıyor
  • Yeni Unity fizik API sine uygun olarak kalan modeller güncellendi
  • En-kötü-senaryo yayını oyun takip kodlarından silindi
  • Üçgen temelin karşısına merdiven temeli koyarken alınan hata düzeltildi
  • Üçgen temelin yukarılardaki zeminler tarafından engellenmesi düzeltildi
  • İnşaat stabilite serileşmesi eklendi (Sunucular daha çabuk yeniden başlıyor)
  • Sunucu veritabanı silindiğinde doğabilecek potansiyel NRE düzeltildi
  • Kayaların ve Çalıların dağılımlarında ayarlama yapıldı.

1 thought on “Devblog 96 – Geliştirici Bloğu (Güncelleme) 96

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir